Drukarka nie drukuje
Drukarka OFFLINE
- Wyłączyć i ponownie włączyć urządzenie, jeśli nie pomogło przejść do punktu kolejnego
- Upewnić się że drukarka jest włączona i czy wszystkie podłączone kable są dociśnięte
- Zgłosić na pomoc@sot.pl zaistniały problem
KOLEJKA WYDRUKU
Kolejka wydruku jest listą do wykonania zdań drukowania dokumentów przez drukarkę powstałe zgodnie z kolejnością ich dodawania (wybierania opcji DRUKUJ). Wszystkie zadania mogą mieć stan:
- WSTRZYMANY – zadanie nie drukuje i oczekuje na wznowienie
- DRUKOWANIE – zadanie aktualnie drukuje dokument
- USUWANIE – zadanie drukowania aktualnie jest usuwane z kolejki
- BŁĄD DRUKARKI – z jakiegoś powodu drukarka nie drukuje
Aby sprawdzić jaki jest stan kolejki wydruku oraz skorzystać ze wszystkich opcji wychodzenia i wchodzenia w określone stany zadań drukowania musimy przejść do:
Uruchamiamy panel sterowania poprzez wpisanie w wyszukiwarce ( nr1 na obrazku) „Panel sterowania” a następnie klikamy na niego ( nr2 na rysunku )
W panelu sterowania wybieramy Sprzęt i dźwięk->Wyświetl urządzenia i drukarki
Na interesującej nas drukarce klikamy prawym przyciskiem myszy i wybieramy ZOBACZCO JEST DRUKOWANE
Pojawi się wówczas lista dokumentów w kolejce oczekujących na wydrukowanie lub jeśli nie będzie dokumentów w kolejce lista będzie pusta. Kolejka może być spowodowana przejściem drukarki w stan offline, braku papieru w podajniku, niedomknięty podajnik lub inny element drukarki, zacięcie papieru i itp.
JAK WSTRZYMAĆ DRUKOWANIE DOKUMENTÓW?
Jeśli chcemy wstrzymać drukowanie określonego dokumentu lub wielu zaznaczamy jest i klikamy na zaznaczonym dokumencie prawym przyciskiem myszy wybierając WSTRZYMAJ DRUKOWANIE.
JAK WZNOWIĆ DRUKOWANIE
Jeśli chcemy wznowić drukowanie określonego dokumentu z dowolnego stanu wówczas po kliknięciu na nim prawym przyciskiem myszy wybieramy URUCHOM PONOWNIE.
- Aby anulować kolejkę wydruku przechodzimy do
Jeśli chcemy anulować dokument z kolejki wówczas zaznaczamy go i po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na nim wybieramy ANULUJ.