ZMIANA HASŁA WYKORZYSTUJĄC TELEFON KOMÓRKOWY (przypadek, kiedy hasło jest jeszcze aktywne)
ZMIANA HASŁA WYKORZYSTUJĄC TELEFON KOMÓRKOWY (przypadek, kiedy hasło jest
jeszcze aktywne)
1. Włączamy przeglądarkę, np. Google Chrome
2. Wpisujemy adres https://sot.pl/zmianahasla
3. Logujemy się używając swoich poświadczeń tj. loginu lub kompletnego adresu e-mail (wzór: sot\a_kowalski lub adam.kowalski@sot.pl) oraz hasła (pracownicy IT nie znają
starych haseł)
4. Po poprawnym zalogowaniu, pojawi nam się nasza poczta. Aby rozpocząć zmianę hasła, musimy wejść w OPCJE->ZMIANA HASŁA.
5. Teraz należy wpisać swoje stare hasło (czyli te, którym logowaliśmy się do tego serwisu/poczty) oraz dwa razy nowe hasło.
Hasło powinno się składać z minimum 8 znaków, zawierać małe i duże litery, cyfry lub znaki specjalne.
Hasło nie może składać się z identycznych znaków lub ciągu znaków z klawiatury
Hasło nie może być jednakowe z identyfikatorem użytkownika.
Następnie zapisujemy przyciskiem ZAPISZ.
6. W przypadku osób korzystających z poczty w
telefonach komórkowych, należy zaktualizować hasło w kliencie poczty
(najczęściej jest to aplikacja Gmail). W przypadku Gmaila, aplikacja wyświetla
nam powiadomienie, które mówi nam o „Wymaganych danych logowania”, bądź
brakujących danych, poświadczeń.
7. Należy nacisnąć na to powiadomienie – przeniesie
nas ono do okna, w którym trzeba zaktualizować hasło a następnie je zapisać.
8. W przypadku korzystania z programu MS Outlock należy wejść w ustawienia programu:
Następnie zaznaczamy skrzynkę pocztową:
Następnie klikamy ustawienia serwera:
Następnie wprowadzamy nowe dane logowania wprowadzając odpowiednie dane logowania zmieniając adres email na własny oraz nazwę użytkownika (na czerwono) oraz nowe hasło.