ZMIANA HASŁA WYKORZYSTUJĄC TELEFON KOMÓRKOWY (przypadek, kiedy hasło już wygasło)
ZMIANA HASŁA WYKORZYSTUJĄC TELEFON KOMÓRKOWY (przypadek, kiedy hasło już
wygasło)
1. Włączamy przeglądarkę, np. Google Chrome
2. Wpisujemy adres https://sot.pl/zmianahasla
3. Logujemy się używając swoich poświadczeń tj.
loginu lub kompletnego adresu email (wzór: sot\a_kowalski lub adam.kowalski@sot.pl) oraz hasła
(pracownicy IT nie znają
starych haseł)
4. Po poprawnym zalogowaniu, przechodzimy w OPCJE->ZMIEŃ HASŁO.
5. Wpisujemy stare hasło oraz dwa razy nowe i zapisujemy przyciskiem ZAPISZ .
Hasło powinno się składać z minimum 8 znaków, zawierać małe i duże litery, cyfry lub znaki specjalne.
Hasło nie może składać się z identycznych znaków lub ciągu znaków z klawiatury
Hasło nie może być jednakowe z identyfikatorem użytkownika.
6. Po poprawnie przeprowadzonej próbie zmiany
hasła, dostaniemy taki komunikat:
7. W przypadku osób korzystających z poczty w telefonach komórkowych, należy zaktualizować hasło w kliencie poczty (najczęściej jest to aplikacja Gmail). W przypadku Gmaila, aplikacja wyświetla nam powiadomienie, które mówi nam o „Wymaganych danych logowania”, bądź brakujących danych, poświadczeń.
8. Należy nacisnąć na to powiadomienie – przeniesie
nas ono do okna, w którym trzeba zaktualizować hasło a następnie je zapisać.
9. W przypadku korzystania z programu MS Outlock należy wejść w ustawienia programu:
Następnie zaznaczamy skrzynkę pocztową:
Następnie klikamy ustawienia serwera:
Następnie wprowadzamy nowe dane logowania wprowadzając odpowiednie dane logowania zmieniając adres email na własny oraz nazwę użytkownika (na czerwono) oraz nowe hasło.